Biuletyn Informacji Publicznej

Dokument


Referat Finansowy "Fn"

 

Do zakresu działania Referatu Finansowego należy w szczególności:

  1. Prowadzenie rachunkowości jednostki zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym funduszy celowych i innych funduszy na zasadach określonych w przepisach szczegółowych.
  2. Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez kierownika jednostki, dotyczących prowadzenia rachunków:
    - zakładowy plan kont,
    - obieg dokumentów (dowodów księgowych),
    - zasady przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji.
  3. Opracowywanie projektów zarządzeń Burmistrza uchwał Rady Miasta w sprawach dotyczących budżetu i podatków lokalnych oraz współpraca z komisjami w tym zakresie.
  4. Współdziałanie z jednostkami, zakładami budżetowymi, przedsiębiorstwami podległymi Radzie Miasta.
  5. Nadzór całokształtu prac z zakresu rachunkowości wykonywanych przez poszczególne komórki organizacyjne, jednostki nie bilansujące samodzielnie, rozliczanie dotacji przedmiotowych.
  6. Zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez jednostkę.
  7. Przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych i ochrona wartości pieniężnych.
  8. Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji jednostki.
  9. Zapewnieniu terminowego ściągania należności oraz spłaty zobowiązań.
  10. Ochrona mienia będącego w posiadaniu jednostki.
  11. Przekazywanie informacji ekonomicznych Burmistrzowi i Radzie Miasta.
  12. Sporządzanie wycinkowej i łącznej sprawozdawczości z wykonania budżetu oraz jej analiza dla potrzeb Burmistrza, Rady Miasta, GUS, Regionalnej Izby Obrachunkowej, Urzędu Skarbowego, ZUS, oraz banku.
  13. Udzielanie odpowiedzi na zalecenia pokontrolne jednostek wskazanych w punkcie 12 oraz przygotowywanie zaleceń na poszczególne stanowiska pracy.
  14. Analiza wykorzystania środków przydzielonych z budżetu lub środków pozabudżetowych dla innych jednostek organizacyjnych.
  15. Przygotowywanie dokumentów do archiwum zakładowego.
  16. Dokonywanie zmian w budżecie miasta na podstawie zarządzeń podjętych przez Burmistrza oraz uchwał Rady Miasta.
  17. Prowadzenie spraw związanych z wymiarem zobowiązań pieniężnych od:
    - rolników,
    - podatku od nieruchomości,
    - podatku od środków transportu,
    - innych dochodów pobieranych na podstawie umów cywilno-prawnych.
  18. Wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym.
  19. Wydawanie zaświadczeń o wysokości zarobków w tym roboty publiczne i prace zlecone.
  20. Podejmowanie czynności egzekucyjnych w sprawach należności podatkowych.
  21. Zabezpieczenie wierzytelności miasta od upadłych dłużników.
  22. Kontrola podatków i opłat lokalnych osób fizycznych.
  23. Prowadzenie zmian geodezyjnych w ewidencji gruntów, oraz zmian w ewidencji środków transportowych.
  24. Rejestrowanie zakupu i sprzedaży w celu naliczania podatku VAT.
  25. Prowadzenie bieżącej korespondencji w sprawach finansowych.
  26. Uzgadnianie sald z wierzycielami i dłużnikami.
  27. Rozpatrywanie wniosków i opracowywanie projektów opinii w sprawie udzielania ulg i umarzania należności.
  28. Rozpatrywanie wniosków na wydawanie zezwoleń na prowadzenie loterii fantowych w granicach uprawnień.
  29. Prowadzenie ewidencji składników mienia miejskiego, udziałów, oraz dokonywanie okresowych inwentaryzacji.
  30. Przeprowadzanie kontroli gospodarki finansowej jednostek organizacyjnych, których działalność powiązana jest z budżetem miasta.
  31. Przygotowywanie materiałów do opracowywania projektu budżetu miasta zgodnie z zasadami dotyczącymi procedury uchwalania budżetu.
  32. Wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych i zawartych porozumień.
Data publikacji
2003.09.10 08:04:59
Data zmiany
2023-03-15 15:18:19
Opublikował
Zmienił
Udostępnił
Ilość zmian
1
Autor
Stefania Padjasek
Rejestr zmian
Data Wytworzenia
2003.09.10
Okres ważności
 
Ilość odwiedzin
64