Biuletyn Informacji Publicznej

Dokument


Referat Gospodarki Przestrzennej, Terenami i Rolnictwa "PTR"

 

Do zakresu działania Referatu Gospodarki Przestrzennej, Terenami i Rolnictwa należy w szczególności:

 

I. Planowanie przestrzenne.

  1. Przygotowywanie zleceń i koordynowanie prac nad sporządzaniem studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta.
  2. Przygotowywanie zleceń i koordynowanie prac związanych z opracowywaniem miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, w tym prowadzenie toku formalno-prawnego.
  3. Przygotowywanie dla Burmistrza ocen i analiz, w celu występowania do Rady Miasta z wnioskami, w sprawie sporządzania lub zmian planu zagospodarowania przestrzennego.
  4. Współpraca z organami administracji państwowej w sprawach zagospodarowania przestrzennego oraz wojewódzką komisją urbanistyczno-architektoniczną - organem doradczym wojewody.

II. Ustalanie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu.

  1. Przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków o wydanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu (prowadzenie postępowania administracyjnego).
  2. Przygotowywanie dla Burmistrza - nie rzadziej niż raz w roku - wykazu decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu dla terenów nie objętych miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego wraz z oceną skutków, jakie te decyzje wywołały w zagospodarowaniu przestrzennym, w celu przedstawienia Radzie Miasta.
  3. Prowadzenie rejestru wydanych decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu.
  4. Przyjmowanie, rejestrowanie i analizowanie decyzji o pozwoleniu na budowę, przesłanych przez organ właściwy do wydania tych decyzji.
  5. Opiniowanie pod względem architektonicznym i urbanistycznym projektów technicznych obiektów kubaturowych.
  6. Uczestniczenie w pracach komisji powołanych w celu ustalenia przyczyn i okoliczności katastrof budowlanych oraz zakresu czynności niezbędnych do likwidacji zagrożeń bezpieczeństwa ludzi lub mienia.
  7. Śledzenie tendencji w budownictwie, ich analiza i przedstawianie wniosków Burmistrzowi.

III. Gospodarka nieruchomościami.

  1. Prowadzenie i aktualizacja ewidencji mienia komunalnego.
  2. Przygotowywanie materiałów niezbędnych do występowania o stwierdzenie nabycia mienia przez miasto.
  3. Przygotowywanie dokumentacji formalno-prawnej do wywłaszczeń nieruchomości.
  4. Prowadzenie spraw związanych z zamianą gruntów.
  5. Prowadzenie toku formalno-prawnego w zakresie sprzedaży nieruchomości, sprzedaży wieczystego użytkowania.
  6. Przygotowanie decyzji o oddaniu gruntów jednostkom organizacyjnym nie posiadającym osobowości prawnej w trwały zarząd oraz udzielanie zezwoleń na zawarcie umów o przekazaniu nieruchomości między tymi jednostkami, bądź umów o nabyciu nieruchomości.
  7. Przygotowywanie dokumentacji do oddania nieruchomości w wieczyste użytkowanie osobom prawnym i ustalenia opłat z tego tytułu.
  8. Przygotowywanie projektów uchwał w sprawach ustalenia wysokości czynszu dzierżawnego za dzierżawę nieruchomości.
  9. Naliczanie opłat adiacenckich związanych ze wzrostem wartości działek na skutek uzbrojenia terenu i podziału.
  10. Przygotowywanie dla Burmistrza Miasta informacji o zgłoszonych żądaniach i wydanych decyzjach dotyczących obrotu nieruchomościami, w celu przedstawienia Radzie Miasta.
  11. Prowadzenie aktualizacji operatów nazewnictwa ulic i placów.
  12. Prowadzenie spraw z zakresu oznaczania nieruchomości numerami porządkowymi oraz prowadzenie dokumentacji w tym zakresie.
  13. Przegląd terenów komunalnych pod względem zagospodarowania i wykorzystania oraz prowadzenie dokumentacji z tym związanej.
  14. Przygotowywanie opinii i decyzji w sprawach podziału nieruchomości.
  15. Ustalanie odszkodowań z tytułu przejętych gruntów pod drogi w wyniku podziału.
  16. Przygotowywanie dokumentów związanych ze zmianą stawek procentowych, opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu.
  17. Prowadzenie toku formalno – prawnego związanego z przekształceniem prawa użytkowania wieczystego w prawo własności.

IV. Rolnictwo.

  1. Realizacja zadań z zakresu ustawy o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych.
  2. Wydawanie zezwoleń na zalesianie gruntów rolnych.
  3. Wnioskowanie o wyrażenie zgody na wyłączenie gruntów z użytkowania rolniczego i leśnego.
  4. Załatwianie spraw związanych z likwidacją ogniska choroby zakaźnej zwierząt (przyjmowanie zgłoszeń, powoływanie biegłych do wyceny zwierząt, ponoszenie kosztów związanych ze zwalczaniem choroby).
  5. Prowadzenie spraw z zakresu ochrony roślin uprawnych przed chorobami, szkodnikami i chwastami.
  6. Realizacja zadań wynikających z zakresu ochrony gruntów rolnych i leśnych.
  7. Nakazywanie posiadaczom gruntów rolnych zniszczenia zasiewów lub nasadzeń o nieodpowiedniej zdrowotności.
  8. Wydawanie zezwoleń na uprawę maku.
  9. Podawanie do publicznej wiadomości zarządzeń o występowaniu zaraźliwych chorób zwierzęcych.
  10. Wydawanie zaświadczeń miejsca pochodzenia zwierząt.
  11. Prowadzenie sprawozdawczości w zakresie rolnictwa.
Data publikacji
2003.09.10 08:11:45
Data zmiany
2023-03-15 15:18:19
Opublikował
Zmienił
Udostępnił
Ilość zmian
1
Autor
Ryszard Kowal
Rejestr zmian
Data Wytworzenia
2003.09.10
Okres ważności
 
Ilość odwiedzin
10