Biuletyn Informacji Publicznej

Zakres działania Referatu Finansowego:


Do zakresu działania Referatu Finansowego należy w szczególności:

  1. prowadzenie rachunkowości budżetu Miasta Biłgoraja oraz Urzędu Miasta Biłgoraja zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym funduszy celowych i innych funduszy na zasadach określonych w przepisach szczegółowych,
  2. opracowywanie przepisów wewnętrznych wydawanych przez Burmistrza Miasta Biłgoraja,
  3. opracowywanie zarządzeń Burmistrza Miasta Biłgoraja oraz uchwał Rady Miasta Biłgoraja w sprawach dotyczących budżetu i podatków lokalnych oraz współpraca z komisjami w tym zakresie,
  4. współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi Miasta Biłgoraja
  5. udzielanie dotacji z budżetu Miasta Biłgoraja,
  6. zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez jednostkę,
  7. przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych i ochrona wartości pieniężnych,
  8. wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarka środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji jednostki,
  9. zapewnieniu terminowego egzekwowania należności oraz spłaty zobowiązań,
  10. ochrona mienia będącego w posiadaniu jednostki,
  11. przekazywanie informacji ekonomicznych Burmistrzowi i Radzie Miasta,
  12. sporządzanie jednostkowej i łącznej sprawozdawczości z wykonania budżetu oraz jej analiza dla potrzeb Burmistrza, Rady Miasta, GUS, Regionalnej Izby Obrachunkowej, Urzędu Skarbowego, ZUS oraz banku,
  13. udzielanie odpowiedzi na zalecenia pokontrolne jednostek wskazanych w punkcie 12 oraz przygotowywanie zaleceń na poszczególne stanowiska pracy,
  14. analiza wykorzystania środków przekazanych z budżetu lub środków pozabudżetowych dla innych jednostek organizacyjnych,
  15. przygotowywanie dokumentów do archiwum zakładowego,
  16. dokonywanie zmian w budżecie miasta na podstawie zarządzeń podjętych przez Burmistrza oraz uchwał Rady Miasta,
  17. prowadzenie spraw związanych z wymiarem zobowiązań pieniężnych,
  18. wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym, wydawanie zaświadczeń o wysokości zarobków,
  19. podejmowanie czynności egzekucyjnych w sprawach należności budżetu Miasta Biłgoraja,
  20. zabezpieczenie wierzytelności miasta od upadłych dłużników,
  21. kontrola powszechności opodatkowania,
  22. rozliczanie podatku VAT,
  23. prowadzenie bieżącej korespondencji w sprawach finansowych,
  24. uzgadnianie sald z wierzycielami i dłużnikami,
  25. rozpatrywanie wniosków i opracowywanie projektów opinii w sprawie udzielania ulg i umarzania należności,
  26. prowadzenie ewidencji składników mienia miejskiego, udziałów, oraz dokonywanie okresowych inwentaryzacji,
  27. przygotowywanie materiałów do opracowywania projektu budżetu miasta zgodnie z zasadami dotyczącymi procedury uchwalania budżetu,
  28. wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych i zawartych porozumień.

 

Referat przy oznakowaniu spraw używa symbolu Fn

Data publikacji
2024.05.06 11:27:47
Data zmiany
Opublikował
Marzena Odrzywolska
Zmienił
Udostępnił
Marzena Odrzywolska
Ilość zmian
Autor
Marzena Odrzywolska
Rejestr zmian
Brak zmian
Data Wytworzenia
2024.05.06
Okres ważności
 
Ilość odwiedzin
7